تبلیغات گسترده کشوری در پلتفرم های داخلی

دسته‌بندی نشده

تبلیغات گسترده کشوری در پلتفرم های داخلی: چراباید تبلیغ کنیم؟ تبلیغات می تواند یکی از مهم ترین فعالیت ها در شناخته شدن برند و بیشتر فروخته شدن محصولات یا خدمات بشمار رود. انواع تبلیغات در بازاریابی: تبلیغات آفلاین: تبلیغات بیلبوردی: بیلیورد یکی از رسانه های تبلیغات محیطی است که در ابعاد و تیپ های مختلف […]

8 آذر 1401

تبلیغات گسترده کشوری در پلتفرم های داخلی:

چراباید تبلیغ کنیم؟

تبلیغات می تواند یکی از مهم ترین فعالیت ها در شناخته شدن برند و بیشتر فروخته شدن محصولات یا خدمات بشمار رود.

انواع تبلیغات در بازاریابی:

تبلیغات آفلاین:

تبلیغات بیلبوردی:

بیلیورد یکی از رسانه های تبلیغات محیطی است که در ابعاد و تیپ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این تابلو از گذشته تا کنون یکی از روش های مرسوم بوده و محبوب ترین ابزار محیطی است.

تبلیغات رادیویی:

تبلیغات تلویزیونی:

تبلیغاتی که میان برنامه ی مورد علاقه تان در تلویزیون پخش می شوند، از همین نوع هستند. مزیت تلویزیون نسبت به رادیو این است که مخاطب محصولات را به چشم می بیند و همین می تواند باعث ترغیب بیشترش به خرید محصول شود.

تبلیغات پیامکی:

تبلیغات پیامکی این روزها رواج زیادی دارند زیرا با توجه به هزینه پایین و گستردگی ارسال،  طرفداران زیادی را به خود جلب می کنند. همچنین نرخ باز کردن پیامک ها بسیار بالاست. همین امر باعث افزایش تقاضای این نوع تبلیغ می شود.

تبلیغات چاپ شده در مجلات و روزنامه ها

تبلیغات آنلاین:  

وب سایت ها:

وقتی به دنبال موضوعی هستید و وارد وب سایت های مختلف می شوید، در گوشه و کنار وب سایت ها تصاویر و متن های زیادی را مشاهده می کنید. این موضوع با اهداف متفاوتی مانند آگاهی از برند یا فروش به مخاطبان نمایش داده می شوند.

مانند:

دیوار

شیپور

نت برگ

وب سایت اگهی 24

ایستگاه

شبکه های اجتماعی:

استفاده ی مردم از شبکه های اجتماعی مانند اینستگرام، یوتیوب، تلگرام و… باعث شده است افراد زیادی به فکر نمایش تبلیغات در این پلتفرم ها بیفتند.

مثال:  تبلیغات پینترست : پینترست با 80 میلیون کاربر این امکان را به افراد می دهد تا به خلاقانه ترین حالت ممکن، کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنند. پست های تبلیغاتی که در پینترست با نام پین ها برتر (promoted Pins) شناخته می شوند، در معرض دید مخاطبان هدف قرار خواهند گرفت. شما می توانید کاربران را با استفاده از فاکتورهای مختلفی دسته بندی کرده با معرفی کمپین خود به آن ها، به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنید.

تبلیغات پوشنتیفیکیشن (Push Notificartion):

تبلیغات پوشنتیفکیشن یکی از انواع تبلیغات دیجیتال است که این روز ها بسیاری از کاربران موبایل اپلیکیشن ها با آن مواجه می شوند.

نوعی پیام کوتاه هستند که بر روی صفحه موبایل ظاهر می شوند تا از این طریق ناشران اپلیکیشن هر زمانی که می خواهد پیام خاصی به کاربران خود نشان دهند. در واقع در این نوع تبلیغات نیازی نیست که کاربر وارد اپلیکیشن خود شود یا حتی حتما مشغول کار با گوشی باشد.

می توان گفت تبلیغات پوشنتیفیکیشن اس ام اس است. با این تفاوت که پیام مربوط به شماره موبایل آنان ارسال نمی شود و تنها کاربرانی این نوع تبلیغ را دریافت می کنند که اپلیکیشن را روی گوشی یا تبلت خود نصب کرده باشند.

موتور جست و جو (گوگل ادز):

بسیاری از این برندها همین الان در حال رقابت بر سر کسب رتبه اول گوگل در نتایج جست جو روی یک کلمه کلیدی خاص هستند.

برای مثال یک برند تولید کفش می خواهد اگر کاربری کفش مردانه را سرچ کرد، اسم سایت این برند را در ابتدای نتایج ببیند. قسمتی از این کار را می توان با سئو حل کرد، اما شاید نتوان این برند را در مدت زمانی کوتاه به مقصودش رساند.

تبلیغات ایمیلی (Email Marketing):

در گذشته افراد لیست بلند بالایی از ایمیل ها را تهیه و شروع به ارسال ایمیل می کردند.

به مرور زمان با منتقل شدن توجه عموم به سمت شبکه های اجتماعی میزان استفاده از ایمیل مارکتینگ کمتر و کمتر شد و امروزه کمپین های ایمیل مارکتینگ بسیار کمتری نسبت به گذشته اجرا می شوند.

همچنان از این روش برای اطلاع رسانی هرچه بیشتر درباره یک کمپین تبلیغاتی استفاده می شود، اما دیگر توجه اصلی تبلیغات انلاین برای ارسال ایمیل نیست.

تبلیغات موبایلی:

به تبلیغاتی گفته می شود که با هدف جلب توجه کاربران موبایل طراحی و اجرا می شوند و با توجه به میزان استفاده از تلفن همراه از جامعه امروزی یکی از مهمترین روش های بازاریابی بشمار می رود.

مقایسه مزیت های بازاریابی  مدرن و سنتی:
مزایای بازاریابی سنتیمزایای بازاریابی مدرن
درک راحت تر پیام کمپین یا تبلیغات برای مخاطبوجود راه های ارتباطی متنوع تر با مخاطب
ماندگاری بیشتر تصویر برند در ذهن مخاطبانتخاب هدفمند و درست مشتریان و مخاطب
گستردگی جامعه مخاطبان با انجام تبلیغاتهزینه کمتر و تاثیرگذاری بیشتر بر گروه مخاطبان هدف  
بالا بودن جذابیت های بصریامکان به روز رسانی تبلیغات
مقایسه معایب بازاریابی سنتی و مدرن
معایب بازاریابی سنتیمعایب بازاریابی مدرن
هزینه بیشتر نسبت به بازاریابی مدرنآزاردهنده بودن به دلیل تکرار مداوم
عدم تعامل مستقیم با مخاطبان یا مشتریانگم بودن پایداری به نسبت روش سنتی
عدم قابل اندازه گیری بودن نتایج و دستاوردهارقابت بیشتر و امکان عدم نمایش شما در این دنیای پر رقابت
عدم امکان تغیبر و به روز رسانیوابسته به اینترنت است و اختلال در اینترنت، یعنی اختلال در بازاریابی مدرن یا دیجیتال

فهرست تبلیغات آنلاین در ایران

صبا ویژن:

صبا ویژن یکی از قدیمی ترین پلتفرم تبلیغات آنلاین است که در سال 1385 فعالیت خود را با انجام تبلیغات بنری در وب سایت های پر ترافیک آغاز کرده است.

امروزه صبا ویژن خدمات تبلیغات آنلاین دیگری از جمله بنری، کلیکی، ویدئویی، همسان، موبایل، در شبکه های اجتماعی و طراحی کمپین تبلیغاتی را نیز ارائه می دهد.

مدیاآد:

مدیاآد یک پلتفرم تبلیغات آنلاین است که می توانید به کمک آن محتوای خود را در وب سایت های پربازدید ایرانی به نمایش در آورید.

پلتفرم تبیلغات آنلاین مدیاآد با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم های Machine Learning در تلاش است تا عملکرد کمپین های تبلیغاتی آنلاین خود را بهبود بخشد.

طبق آمار موجود، به صورت ماهانه بیش از 50 میلیون نفر تبلیغات مدیاآد را می بینند و بیش از 20 میلیارد محتوای تبلیغاتی توسط مدیاآد نمایش داده می شود.

کاپریلا:

کاپریلا نیز یک پلتفرم تبلیغات آنلاین است که محتوای شما را به صورت کلیکی در وب سایت های پرترافیک به کمک هوش مصنوعی نمایش می دهد.

سیستم آمارگیری کاپریلا گوگل آنالیتیکس است و دقت بسیار بالایی در تشخیص کلیک های صحیح و کلیک های غیر تکراری دارد.

همچنین با توجه به این که پرداخت به سایت های پرترافیک به صورت کلیکی نیست و بر اساس اجاره جایگاه توافق صورت می گیرد، کلیک های ارسالی از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

محبوب ترین تبلیغات در سال2022 عبارتند از:

تبلیغات ویدئویی کوتاه

هوش مصنوعی در تبلیغات

اینفلوئنسر مارکتینگ

استفاده از محبوبیت های بازی های موبایلی

ویدیوهای بدون صدا

با ظهور هوش مصنوعی ایده های جدیدی در صنعت تبلیغات و کسب و کار های مختلف اتفاق افتاد.

در این تکنولوژی تجریه و تحلیل دادها، شناسایی و مورد هدف قرار گرفتن مخاطبان و حتی راه اندازی کمپین های تبلیغاتی دیگر اصلا کار بسیار سخت و زمانبری نیست.

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین تبلیغات در سال 2020، اینفلوئنسر مارکتینگ است. یک برند باید بداند که هدف مخاطبان تبلیغات شما اعتماد و اصالت در تبلیغات است.    

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *